سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دلایل استفاده از پنجره دوجداره چیست؟

حقیقت این است که بیش از 25% از هزینه انرژی شما به‌عنوان هوای خروجی از درها و پنجره‌ها به هدر می‌رود و این نکته باید به شما اهمیت این پوشش‌ها را یادآوری کند.

درحالی‌که بسیاری با مزایای استفاده از دوجداره آشنا هستند، تنها تعداد کمی از مکانیسم آن آگاهی دارند؛ اینکه چطور هدررفت گرما را کاهش می‌دهد. در این مقاله، تمرکز ما بر این مورد است.

مراحل کاهش اتلاف حرارتی در دوجداره

مکانیسم این مفهوم در نحوه عملکرد هدایت خلاصه می‌شود. برای اینکه گرما از طریق پنجره شما از بین برود، به یک سطح برای انتقال یا هدایت از آن نیاز دارید. پنجره‌های دوجداره از دو صفحه شیشه‌ای با گاز آرگون در بین آن‌ها ساخته‌شده‌اند.

هدایت حرارتی آرگون ضعیف است. بنابراین، حرارت تقریباً به صفحه شیشه‌ای مخالف منتقل نمی‌شود، به این معنی که به سمت دیگر پنجره انتقال پیدا نمی‌کند. همین فرآیند برای سروصدا نیز انجام می‌شود.

با نصب پنجره دوجداره نمای فریم لس در تمام خانه‌تان، می‌تواند هدررفت حرارتی را تا میزان سرسام‌آور 54% تا 46% کاهش دهید. این همچنین به معنی هزینه گرمایشی کمتر در طول زمان است.

حال که درباره مکانیسم پنجره دوجداره که در کاهش هزینه گرمایشی نقش دارد صحبت کردیم، بایستی درباره کارکرد این مکانیسم نیز بحث کنیم.

کنترل دما

نکته اصلی در کاهش هدررفت حرارتی توسط پنجره‌های دوجداره، کنترل دماست. این فرآیند، دمای داخلی و دمای خارجی را مستقل از هم نگه می‌دارد. این به دلیل هدایت حرارتی ضعیف ساختار است که درباره آن صحبت کردیم.

این پنجره‌ها، دما را به‌وسیله حفظ مناطق سرد به صورت سرد و مناطق گرم، به صورت گرم، بدون نیاز به استفاده از سامانه‌های حرارتی و برودتی، برای رفع تأثیر دمای محیط بیرونی، کنترل می‌کنند.

منبع